Kontaktlinser med augmenterad verklighet från Mojo Vision

Mojo lens med deras nya augmentet reality linser

En ny prototyp av Mojo Lens kontaktlinser med förstärkt verklighet har utvecklats av Mojo Vision, enligt företaget. “Invisible computing” kommer att väckas till liv av denna smarta kontaktlins, enligt tillverkaren.

Prototyper som Mojo Lens är avgörande för företagets forsknings- och utvecklingsprocess eftersom de befinner sig i skärningspunkten mellan smartphone-teknik, förstärkt verklighet/virtuell verklighet, smarta wearables och hälsovårdsteknik.

Prototypens skärm, kommunikation, ögonspårning och strömförsörjning har alla förbättrats tack vare olika nya hårdvaru- och teknikkomponenter som är inbyggda direkt i linsen.

Dessutom har Saratoga, Kalifornien-baserade Mojo Vision ägnat de senaste två åren åt att lägga pengar på Mojo Lens många mjukvaruupplevelser. Ny operativsystemkod och komponenter för användarupplevelsen (UX) har skapats för första gången i denna prototyp. För att bättre kunna betjäna våra kunder och partners har vi implementerat ny programvara.

Som en medicinskt certifierad pryl som kan hjälpa blinda personer att se bättre

Som en medicinskt certifierad pryl som kan hjälpa blinda personer att se bättre

Senior vice president för produkt och marknadsföring Steve Sinclair sade till VentureBeat att “vi hänvisar inte till detta som en produkt”. “Det kallas för en prototyp. Vi kommer att tillämpa allt vi har lärt oss här under det närmaste året eller två för att skapa en smart kontaktlins som har allt vi behöver. Optimering är nu målet.

Det är ett jobb inom programvarubranschen. Allt är en del av inlärningsprocessen. Det är en säkerhetskontroll. ‘ Vi är särskilt intresserade av att se hur den fungerar för den första kunden med dålig syn.

Färdiga avtal inom sport & fitness

Mojo tillkännagav nyligen strategiska avtal med framstående sport- och fitnessföretag, som Adidas Running, för att samarbeta kring ögon-upp-och-hand-fri-upplevelser. Mojo har funnit tidiga konsumentanvändningar av osynliga datorer för prestationsidrottare.

Med hjälp av sina nya partners har Mojo utforskat nya metoder för att öka idrottsutövarnas tillgång till data i realtid. Utan distraktion från vanliga wearables kan Mojo Lens ge idrottare en konkurrensfördel genom att hjälpa dem att fokusera på träning eller träning och förbättra sina prestationer.

NEA, Advantech Capital, Liberty Global Ventures, Gradient Ventures, Khosla Ventures, Shanda Group, Struck Capital och andra har hittills investerat mer än 205 miljoner dollar i Mojo Vision. Andra investerare är Dolby Family Ventures, HP Tech Ventures och Intellectus Ventures. Mojo Vision har också fått finansiering från NEA och Advantech Capital.

0 Shares:
Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *